FANDOM

Dünyanın en en en en iyi üniversitesi olarak uzak galaksilerdeki eğitim sistemleriyle karşılaştırma yapılmak üzere örnek alınan eğitim, öğretim yuvası.

Kuruluş ve TarihçeEdit

Yazının icadı ile kurulmuştur. Yazıyı bulan ilk insan bunun artistik puanlardan çok teknik puanlara katkısı olacağından, Ruslar için teknik puanların yükseltilmesine dayalı "teknik" üniversitenin kurulmasına önayak oldu. Kuran ilk insan (cinsiyetinin dişi olduğu biliniyor) çok ileri görüşlüydü zira o sırada dünya sadece tek bir küçük adadan oluşmaktaydı (MÖ 10 üzeri 19). Ayrıca hava o kadar dumanlıydı ki (atmosfer daha kararlı hale gelmediğinden)ilk oluşan birkaç insan "isten ara ki bulasın" diyip durdular. Bu nedenle bu küçük adaya "İstenbul" üniversitesine de "İstenbul Teknik Üniversitesi" dendi.Zamanla bu adın değiştiği ve İstanbul olduğu bilinmektedir.

Hut

İTÜ Elektrik Elektronik Fakültesi ve İTÜ nün kurucusu akıllı dişi, Maslak, İSTANBUL

İlk kurulduğu yıllarda bir vakıf üniversitesi olarak yapılandırılan üniversitede başlıca çanak çömlek fakültesi ve kerpiç fakültesi yer almaktaydı. Bu fakültelere kayıt, iki çuval buğday, bir geyik postu bağışı ve diş muayenesi sonrası yapılıyordu. Üniversite ilk bilimsel başarısını Arşimet'in uzak kuzeni Abdullah Keçecibacak ın "yuvarlak ve ilerleyen nesneler üzerine algoritmalar" adlı eseriyle evren çapında üne ulaştı. O sıralar üniversitede mukavemet derslerini Arşimet, bütünleşik devreler dersini Thomas Edison veriyordu. O dönemde İTÜ kampusu, akıllı kadınların erkekler tarafndan fazlasıyla talep gördüğü entellektüel tartışmalara sahne oluyordu. Bu tartışmaların yarattığı sanatsal etki sonucu üçüncü fakülte olan konservatuar kuruldu: bu fakültede lir ve davul eğitimi verilmekteydi. Eğitim sonucu gençler, gerek eski Mısır, gerekse Çin İmparatorluklarında uzman çalgıcı olarak görev yapabiliyordu. İTÜ, günümüzde genç Türkiye Cumhuriyeti'nin görmüş geçirmiş üniversitesi olarak ortaya çıkmaktadır.

Kampus ve Sosyal Hayat Edit

Kurulduğu yıllarda tün İstabul'un hatta Dünyanın kendi sınırları içinde bulunduğu üniversite, bugün de İstanbul'un %80 ine sahip bulunmaktadır. Televizyonda çekilen her reklam filmi ya da dizinin çekim yeri, bir şekilde "İTÜ nün orasıdır." Maslak kampusu İstanbul gece hayatının önemli bir parçasıdır. Gıda mühendisliği bölümünde nanoteknolojik tatlarla soslandırılan kokteyller ziyaretçilerin damak zevkini doruğa çıkarmakta, konservatuar İstanbul'un elektronik müzik merkezi olma sıfatını korumaktadır. Ayrıca İstanbul'un en ünlü gay-bar ı olan "men2men" Makina Fakültesinin yemekhanesinde soldaki köşededir. Yazın Maslak Kampusunde safari turları düzenlenip Ulus'ta ikamet eden zenginlerin salakça zevkleri tatmin edilmektedir. Bu uslanmak bilmeyen zenginler, her yaz birkaç kurtla birlikte birkaç inek de vurup, Türkiye'nin bilimsel geleceğini hiç etmektedir. Bunun dışında okulun yaz dönemine girmesiyle birlikte Taşkışla binasının avlusu deniz suyuyla doldurularak olimpik havuz ele edilmektedir. Her temmuzun üçüncü haftası en üst kattan havuza senkronize dalış yarışmaları düzenlenmektedir.

Mezunlar Edit

Üniversite daha mezun vermemiştir.Bu okula girmek vardır, çıkmak yoktur. Eğer İTÜ lü olursanız, İTÜ lü ölürsünüz. İTÜ hala tüm insanlığın içine işlemekte, ruhlarına kazınacak güzel anılar bırakmaktadır. Bugün dünyanın dört bir yanından o mutluluğu yakalamak için İTÜ ye gelen insanlar, milyonlarca dolar harç yatırmaktadır.

Also on FANDOM

Random Wiki